Tuesday, August 25, 2009

aku rindu kat kauorang




aku rindu kat kawan aku semua,
dari tadika sampai sekolah menengah,
aku harap,aku akan dapat jumpa korang lagi,
korang mesti dah lain kann
bertambah anggun,cantik, macho,hensem.
mesti tergugat iman aku,hahaa.

yang aku ingat lagi laa, ni tme zaman kanak-kanak(4thn-6thn)
emey-aku tataw die wujud ke tak.haha. die jiran aku waktu aku kat AU3. dan die ni baik. :D
tapi,aku dah lupa muka kau mcm mne.
pastu,kat sepasang kembar, aku tak ingat name. tapi hari tu aku dah nampak yg perempuan, lawa gila die sekarang, lagi tinggi dari aku,hahaa. tapi,segan nak bersembang, :b yang laki, tak nampak lagii..

kat rumah org jage aku, firdaus je aku ingat(sebab die sebaye)
ingat lagi,tyme aku mintak kat mak die nak bawak akak,adik, die skali main kat rumah aku.
bapak mengeletar kaki aku nak cakap, dorg pulak dok pakse2 aku. kate muka aku baik, sure lepas punyaa. last2, mak die senyum je tgok aku pastu kate jgn bagi dorg balik lambat sangat,
(betulllaa.. lepass)gembira kitaorang! kat belakang, jerit yeyy je! haha
pastu, aku keluarkan laa bakul2 mainan aku dalam rumah, yelah, kawan datang kan, mainan dah la seguni.haha .mainla ktorg kat luar rumah, bersepah gilaa kitaorang main, but, aku happy gilaa.dapat main ngan dorg.:D

najihah-my bestie. die pandai + baiklaa. tapi, pastu die pindah, tatw la kat mne..

oke, skrg umo 7-12 tahun pulak.
bermula kehidupan baru di rumah baru, kuarters klia.kat sini kawan aku ramai gilaa,
mula-mula, aku knal dgn hanni nadirah, n for sure aku asik silap name die,
n aku panggil die name najihah.mybe, rindu sangat kat kawan lame aku tuu.

pastuu, pagi-pagi ade orang ketuk pintu rumah aku, budak perempuan, aliaa name die,
die kate mak die suh die bknln ngn org tingkat 2, sebenanrnye rumah nadirah, tp, tersasar pulak pg rumah aku, tp tak kisahlaa.kitaorg sebaye, n we all jadi kawan baik lepastuu.
paling best,setiap kali berkunjung rumah die, dapat mkn coklat dari airport.haha.

eda- die ni ganas. hehe. yang aku ingat tyme die jatuh dari pagar, habis berdarah mulut die kene himpap dengan pagar yg kitorg duk btenggek atas tuu, yang lain semua lari takut, aku tolonglah angkat pagar tuu, takut siot.darah mengalir-ngalir.

kalau kat skolah pula, aku baik dengan athirah, arfah ,nik, mimi, aliaa dan group ktaorg bname s club 7.hahaa.mmg best laa. sampai skrg, hubungan kitaorg utuh lagi,walau jarang berjumpa.

13-15tahun,
kehidupan berubah, apabila aku ditempatkan di asrama. and i'm always with my scarf
dan, aku pakai tudung labuh tahu?hahaa. mcm biase, waktu first masuk.aku tak reti layan org dan aku tak sukaa.hahaa! kalau jumpa org laki, aku lari laju2.haha
yelah, dah alim kan?kan? hehee.ni pon atas cerita kak nisa' ngan kak hajar laa, die cakap, kat skolah ni tak boleh kawan ngn laki, nnti ustazah marah, kene buang skola + asramaa. tu aku takut tuu.haha. tapi, bila naik tingkatan, semua org berubah, n they will say gud bye to tudung labuh. how could them? tapi, aku pon same jee.haha. n disinilah bermulanya geng-geng budak nakal.ohh, miss them so much, they are yaya,faten, zila, deeja,jaz, zue,amal,nani,ama, zack,zati,mija,izwa,aini,tat,mimi,ina,anor. budak-budak skem- nadirah,atiqah,radiah, aida, syakila,,tina,siti.,dayah. dan izati a., najwa,farah,faid,ija,ani, haiqal,mamat,mansur,irfan, dan lain-lain..

16-17 tahun,
kehidupan berubah lagi, apabila aku sekolah berhampiran dengan rumah. aku mmg takut nak masuk skolah ni, takut dengan pandangan dorg terhadap aku, takut takde kawan, semuanya takutt. first masuk, tangan aku bapak sejuk macam ais. firstly,pg pejabat, gpk suruh aku pilih jurusan ape aku nak masuk, n i choose akaun, mybe i like it,hahaa. sebenanye,aku nak amik seni, sebab jiwa aku dengan seni, tp, abg aku kate tapayahlaa. aku ikut jelaa. so, masuk lah aku ke tingkatan 4 cemerlang. dan aku sangat berhati-hati. aku takut dorg tak suka aku,hahaa. dan suasana kelas jauh berbeza dengan waktu dahulu, dulu, kelas aku 99% perempuan. dan geng aku je laa yang buat bising, skrg,ade laki, sure lah dorg lagi bising, ye takk?haha. knal la aku ngn dorg, tapi tak serapat ngn kwn aku dulu2 kut. hehe.tapi, dorg mmg sporting habiss..

n now, aku nk ucapkan terima kasih kepada kawan-kawan aku yang bnyak berikan aku galakan, nasihat, yang tak terhingga. aku nak ucap terima kasih kepada soleha, nadia, faten, izam, dan seangkatan dengannya. tengs for all.:DD i love u all.

dan, aku harap hubungan kita akan kekal sampai bila-bilaa. aminn.




No comments:

Post a Comment